Finalista z Brzegu..

Dwunasty raz najlepsi uczniowie-pasjonaci matematyki zmierzyli się w finałowych rozgrywkach Międzynarodowego Konkursu Matematycznego „Euklides”. Gospodarzem konkursu który odbył się 2 i 3 czerwca, był Zespół Szkół Zawodowych w Brzegu Dolnym. Wśród czterdziestki finalistów z całej Polski i Litwy znalazł się Mateusz Walczak - uczeń III klasy Technikum Elektronicznego z Zespołu Szkół im. Korpusu Ochrony Pogranicza w Szydłowcu. Opiekunem naukowym ucznia jest Beata Sokołowska.

Razem z pozostałymi uczestnikami „Euklidesa”, walczył o miano laureata. Zdobył 22 punkty i do tytułowej dziesiątki najepszych i tytułu laureata konkursu zabrakło mu tylko jednego punktu.

Organizatorem „Euklidesa” jest Stowarzyszenie Dyrektorów i Nauczycieli Twórczych i Aktywnych Szkół Zawodowych. W konkursie startują młodzi matematycy z całej Polski oraz uczniowie z Litwy. Do eliminacji konkursowych przystąpiło w tym roku 1930 uczniów z Polski i Litwy.

Do finału w Brzegu Dolnym zakwalifikowało się tylko 40 najlepszych. M. Walczak, w tym gronie zdobył wysokie 15 miejsce. Sukcesem zakończył się start w konkursie Przemysława Rogali z Szydłowca, ucznia jednej ze szkół w Skarżysku-Kamiennej, który zajął 5 miejsce i uzyskał tytuł laureata.

Zadania konkursowe przygotowała specjalna komisja. Prace uczestników były także oceniane komisyjnie. W czwartek 2 czerwca gdy uczniowie zmagali się z zadaniami finałowymi nauczyciele – opiekunowie naukowi wzięli udział w warsztatach metodycznych poświęconych wykorzystaniu programu „Geogebra” w nauczaniu matematyki. Program służy do nauki geometrii, algebry, statystyki i analizy matematycznej.

Oprócz potyczek matematycznych uczestnicy konkursu zwiedzili pocysterski klasztor w Lubiążu i integrowali się przy ognisku. W programie były także zajęcia sportowo-rekreacyjne na kompleksie boisk sportowych „Orlik”.

W końcowej gali laureatów wzięli udział: dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej we Wrocławiu Wojciech Małecki i dr Przemysław Kajetanowicz z Politechniki Wrocławskiej.

Życzyli oni młodzieży, by prawidłowość rozumowania, w zdobyciu której której bardzo pomaga matematyka, towarzyszyła im przez całe życie.


Dodaj Komentarz