Partnerstwo dla przyszłości

Projekt Szkoła Nowych Technologii jest częścią międzynarodowego programu Microsoft Partners in Learning, znanego w Polsce pod lokalną nazwą Partnerstwo dla Przyszłości. Liceum „Sienkiewicza” jako jedna 500 szkól w Polsce bierze udział w tym projekcie.

Dnia 28 lutego 2012 uczniowie klas informatycznych zgromadzili się w świetlicy szkolnej, gdzie przeprowadzone zostały pokazy z dziedziny nowych technologii Microsoftu. W spotkaniu uczestniczyli również uczniowie gimnazjum z Wolanowa, Mariówki i Zespołu Szkół im. Jana Pawła II. Przedstawiciele firmy Microsoft zaprezentowali i przybliżyli zagadnienia dotyczące: Programowania Windows Phone. Jest to system Windows Mobile opracowany przez Microsoft do mobilnej obsługi telefonów. Udostępnia centrum Kontakty, które umożliwia korzystanie z Facebooka, Twittera i serwisu LinkedIn za jednym naciśnięciem przycisku, dzięki czemu użytkownik jest zawsze na bieżąco za pomocą telefonu.

Następnie przedstawione zostały usługi Windows Live -serwis internetowy zbudowany przez firmę Microsoft. Jest to zestaw bezpłatnych programów dla komputerów z systemem Windows, ułatwiających tworzenie i udostępnianie profesjonalnie wyglądających zdjęć i filmów wideo, organizowanie wiadomości e-mail. Jest to też bezpłatny magazyn online w usłudze SkyDrive. Możesz w nim zapisać swoje pliki oraz udostępniać znajomym. Po przerwie przedstawiono HTML 5 - nowy język wykorzystywany do tworzenia i prezentowania stron internetowych www. Jest rozwinięciem języka HTML 4 i jego XML-owej odmiany.

Ostatnim tematem tego dnia był Microsoft Kinect. Jest to urządzenie wejściowe, czujnik ruchu dla konsoli Xbox 360, wyprodukowane przez Microsoft. Urządzenie pozwala użytkownikowi na interakcję z konsolą bez konieczności używania kontrolera, poprzez interfejs wykorzystujący gesty wykonywane przy pomocy kończyn i całego ciała, jak i przez komendy głosowe. Czy możemy sobie wyobrazić dyktowanie tekstu przez mikrofon do komputera, a urządzenie zapisze nam treść w edytorze. Dla języka angielskiego jest to już możliwe.

Na koniec uczniowie mogli sami przetestować to urządzenie. Podczas warsztatów uczestnicy projektu uzyskują bezpłatny dostęp legalnego oprogramowania, w szczególności narzędzi developerskich (dostęp do programu DreamSpark).


Dodaj Komentarz