Tagi:                                    

Nowa era w połączeniach kolejowych

Dziś o godz. 8.48 z radomskiego dworca do Warszawy odjechał po raz pierwszy nowoczesny pociąg typu „Flirt”. Kilkanaście minut wcześniej odbyła się jego prezentacja. Pociąg mierzy 74 metry długości i posiada 212 miejsc siedzących oraz 284 stojące. Wagony środkowe zostały wyposażone w pomieszczenia wielofunkcyjne na wózki, rowery i duży bagaż. Są także miejsca dla osób niepełnosprawnych. Pociąg ma klimatyzację i system monitoringu. Kolejne pociągi będą dostarczane do końca roku. Na ten cel Samorząd Mazowsza przeznaczył 222 mln złotych. Podobne pociągi obsługują połączenia w Szwajcarii, Niemczech, we Włoszech i na Węgrzech. Na trasie Skarżysko-Kamienna, Radom i Warszawa będą kursowały od września większe składy tzw. bombardiery.

No cóż my na "dworcu" PKP w Szydłowcu, mamy, „sławojke” na pierwszym peronie i zamkniętą od lutego kasę biletową i to pomimo faktu, że na szydłowieckiej stacji zatrzymują się pociągi pośpieszne.

Komisja Infrastruktury Sejmiku Mazowieckiego, zastanawiała się nie dawno czy przeznaczyć dla Szydłowca, środki na budowę parkingu dla 50 samochodów, w ramach programu „Parkuj i jedź”. Argumentem przeciw był mały ruch osobowy z szydłowieckiej stacji PKP. Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Kielce, planowana jest w latach 2009 – 2012. Powinniśmy jako lokalna społeczność tę szansę wykorzystać! Wymaga to jednak zdecydowanych działań ze strony samorządu lokalnego.

Obecnie wygląda na to, że w ramach "rekompensaty" za oddalenie przed 130 laty linii kolejowej od ówczesnego miasta , będziemy mieli wybudowaną drogę ekspresową w środku obecnego miasta, liczącego około 24 km kwadratowych, w większości nieużytków. Paradoksalnie brak w mieście terenów budowlanych, a ceny mieszkań są wyższe niż w Radomiu, gdyż w Szydłowcu od lat nie wybudowano żadnego budynku wielorodzinnego. opr. St. S.


Dodaj Komentarz