Tagi:                                    

Polska modelka obraża uczucia amerykańskich katolików

Słowa ostrej krytyki wypowiedzieli katoliccy działacze i teologowie pod adresem polskiej modelki Joanny Krupy, która wystąpiła ostatnio w sesji zdjęciowej z inicjatywy amerykańskiej organizacji Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt (PETA). Na jednym ze zdjęć naga modelka zasłania się jedynie krzyżem, na innym natomiast upodobniona do anioła, z różańcem w ręku, namawia do „anielskiego” podejścia do zwierząt.

Kampanię skrytykował Bill Donohue, przewodniczący Ligi Katolickiej, jednej z największych organizacji krajowych broniących praw człowieka. Jego zdaniem dowodzi ona braku szacunku i etycznej ignorancji pomysłodawców. „Faktem jest, że psy i koty są o wiele bezpieczniejsze w sklepach niż w rękach działaczy PETA” – dodał przypominając, że organizacja od dawna wykorzystuje symbolikę chrześcijańską i żydowską do nagłaśniania swoich działań. Tymczasem Krupa w odpowiedzi na tę krytykę oświadczyła, że jej walka z zadawaniem cierpień zwierzętom wypływa z głębokiej wiary katolickiej.

Znany polski ksiądz z Nowego Jorku skomentował ten fakt mówiąc: - Dla mnie ona nie jest żadną katoliczką. To, co robi jest bluźnieniem Bogu, religii i Kościołowi. Dzieje się to na dodatek w czasie Adwentu, kiedy prawdziwi katolicy robią rachunek sumienia i przygotowują się na przyjście Zbawiciela. To bezczelna, plugawa komercja grająca Krzyżem i domem Bożym. Jeżeli ta osoba kiedykolwiek miała coś do czynienia z Kościołem, to obecnie nie ma wątpliwości, że sama się z niego usunęła.

Terry Polakovic, kierujący amerykańską organizacją „Edukacja na temat natury i godności kobiet” (ENDOW) zauważa, że gdyby Krupa był prawdziwą katoliczką, „poświeciłaby trochę czasu katolickiemu nauczaniu”. A nawiązując do teologii ciała Jana Pawła II, Polakovic przypomniał, że „ludzkie ciało jest swoistym językiem, którym osoba się wypowiada”.

Joanna Krupa przyleciała przed laty z Warszawy do Chicago jako pięciolatka. Obecnie ma 30 lat, w USA została gwiazdą magazynów eksponujących urodę z „Playboyem” na czele.

żródło: IDK, rk / Denver; www.faktychicago.com


Dodaj Komentarz